• Joga Na Szlaku

    Góry, piękne widoki, joga, pyszne jedzenie, nowe znajomości...

  • Joga Na Szlaku

    Wiosna. Lato. Jesień. Którą porę wolisz na swój pierwszy wyjazd z nami?

  • Joga Na szlaku

    Tatry czy Sudety?

  • Joga Na Szlaku

    W zdrowym ciele, zdrowy duch

  • Joga Na Szlaku

    Odwiedź największy rezerwat przyrody w Czechach - Skalne Miasto (Góry Stołowe)

 

Wędrowanie i Joga, czyli „Joga Na Szlaku”

Proponujemy Wam wędrowne spotkania na najpiękniejszych szlakach Beskidów, Sudetów, Tatr, które będą połączone z praktykowaniem jogi.
Praktyka jogi podczas wędrówek nie wymaga wcześniejszej praktyki własnej, ani wiedzy o jodze jako takiej. Pomyślana jest raczej jako idealnie pasujące dopełnienie wędrówki (wywodzące się z sanskrytu słowo joga oznacza „wiązać lub łączyć się ze sobą”), a jej zadaniem będzie przygotować ciała i umysły uczestniczek i uczestników wędrówek do wysiłku uważnego wędrowania po górach. A także do regeneracji po.

O programie Jogi Na Szlaku

 

Pierwszego dnia po południu/wieczorem rozpoczniemy naszą przygodę z jogą nauką pozycji (asan), które będą nam potrzebne praktykując powitanie słońca (rankami, przed śniadaniem) oraz powitanie księżyca (wieczorami, przed snem). Przez wszystkie kolejne dni będziemy doskonalić się w tych asanach, praktykując sekwencje powitań 30 minut rano i 30 minut wieczorem. Króciutko o nich:

Powitanie słońca (Surya namaskar) to jedna z najstarszych sekwencji jogi. Sekwencja składa się z 12 pozycji (asan), połączonych w jeden płynny ruch. Powitanie słońca praktykuje się w wersji a i b, a skoro tak, to i my praktykować będziemy obie.
Powitanie słońca jest idealną praktyką na rozgrzewkę, w naszym przypadku, przed wyjściem na górski szlak. Sekwencja doskonale rozluźnia sztywne mięśnie (a często takie są po nocy), pomaga im odzyskać elastyczność. Ruchy powitania słońca są zaprojektowane tak, by optymalnie rozciągnąć i rozgrzać wszystkie partie mięśni.
Sekwencja stymuluje dodatkowo krążenie krwi, wzmacnia głębokie oddychanie oraz w spokojny i zrównoważony sposób budzi nasz umysł po sennym odpoczynku.
Wszystko to łącznie będzie nas przygotowywać do górskiej przygody każdego kolejnego dnia.

Powitanie księżyca (Ćandra namaskar) to nieco młodsza (tak o kilkadziesiąt wieków) sekwencja składająca się z 16 pozycji (asan), również połączonych w jeden płynny ruch.
Powitanie księżyca przygotowuje do snu, eliminując z ciała i umysłu napięcie, które do nich wtargnęło w ciągu dnia. To praktyka uspokajająca, regenerująca. Doskonale koi układ nerwowy, przywraca równowagę. Jest doskonała na lato – jest praktyką wychładzającą.
Każdego kolejnego dnia, po zejściu ze szczytów i grani, zaprosimy Was na 20 minutową sesję z ćwiczeniami rozciągającymi (mięśnie i stawy należy szanować!). Dopiero potem pozwolimy się umyć i coś zjeść.
Wczesnym wieczorem, podczas półtoragodzinnej sesji, przyjrzymy się kilku wybranym asanom z grupy stojących (dzień 2), skłonów w przód (dzień 3), skłonów w tył (dzień 4), siedzących i skrętnych (dzień 5), podparć ramion i pozycji odwróconych (dzień 6). Doświadczenie uczy, że każda i każdy znajdzie kilka takich pozycji, w których zakocha się bez pamięci.
Następnie, jak się rzekło, będziemy witać księżyc.

Relaksacja i medytacja. Każdego wieczora, te i ci, które/którzy jeszcze nie padną, będą mogły/mogli wziąć udział w krótkiej medytacji prowadzonej – będą medytacje koncentracji na oddechu, medytacje skanowania ciała oraz medytacje…. Góry.
A zaraz przed snem – sesja relaksacji. W zależności od oceny stopnia zmęczenia górskiego – trening autogenny Schultza lub progresywna relaksacja mięśni Jacobsona. Lub jakaś szalona wizualizacja.

Nie znaczy to oczywiście, że będziemy traktować naszą praktykę jogi po macoszemu, oj nie. To będą równorzędne elementy naszych spotkań. Czasem będzie można się nawet przekonać, że kilkugodzinne wędrowanie górskimi szlakami, to betka w porównaniu z godzinną praktyką.

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

 

 

Do pobrania:

program Joga Na Szlaku na 2018 rok

Umowa udziału Joga Na Szlaku 2018

Hiking and Yoga 2018

Yoga On The Trail 2018 - agreement